جداسازی 3+1 در نسبیت عام و معادلات شبه ماکسول وابسته به زمان

پایان نامه
  • وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه تهران - دانشکده علوم
  • نویسنده مرتضی یاوری
  • استاد راهنما محمد نوری زنوز
  • تعداد صفحات: ۱۵ صفحه ی اول
  • سال انتشار 1381
چکیده

در ابتدا به معرفی جداسازی 3+1 در نسبیت عام می پردازیم. در ادامه با استفاده از نیروی وارد بر ذره در یک میدان گرانشی وابسته به زمان میدانهای الکتروگرانشی و مغناطوگرانشی وابسته به زمان را تعریف می کنیم. سپس معادلات انیشتین خطی شده را با در نظر گرفتن پیمانه هارمونیک برحسب این میدانها بازنویسی می کنیم. آنگاه نشان می دهیم که معادلات حاصل در تقریب مرتبه اول شباهت کاملی با معادلات ماکسول در الکترودینامیک دارد. بعد از آن با استفاده از مفاهیم 3+1 معادلات شبه ماکسول وابسته به زمان ( معادلات زلمانوف) را بدست می آوریم. سپس این معادلات را با استفاده از پیمانه هارمونیک تقریب خطی می زنیم و آن را با معادلات اینشتین خطی شده وابسته به زمان مقایسه می کنیم و مشاهده می کنیم که شباهت کاملی با هم دارند.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

تحلیل ساختار ماشین زمان در نسبیت عام

در این پایان نامه با استفاده از حل معادلات اینشتین امکان ساخت ماشین زمان را در سرعت های کمتر و بیشتر از سرعت نور بررسی می کنیم. که بیشتر از نسبیت عام اینشتین کمک می گیریم، و نشان می دهیم که ماشین زمان را می توان با استفاده از کرم چاله های چهار بعدی، مدل استوانه ای دوار و با استفاده از سیگنال های فرانوری ساخت. شرط ساختن ماشین زمان دسترسی داشتن به کرم چاله ها می باشد، که این کرم چاله ها به وسیله ...

15 صفحه اول

منحنی های زمان گونه ی بسته در نسبیت عام

نظریه ی نسبیت عام انیشتین ، نظریه ی موفقی بوده و حداقل برای میدانهای گرانشی ضعیف دارای تأیید های تجربی فراوانی می باشد. پیش بینی های این نظریه از امکان وجود سیاه چاله ها و امواج گرانشی گرفته تا مدل های کیهانشناختی که شروعی نخستین به نام انفجار بزرگ را برای جهان پیش بینی می کنند، گسترده می باشد. از طرفی دیگر، مشاهده می شود که می توان به سهولت جواب هایی از معادلات میدان انیشتین را پیدا کرد که شام...

15 صفحه اول

جواب‌های وابسته به زمان معادلات فوکر- پلانک غیر خطی مربوط به توابع دلخواه از آنتروپی تسالیس

The nonlinear Fokker-Plank equations can be related to generalized entropies. We investigate the stationary solutions of Fokker- Plank equations which are related to entropies defined as arbitrary functions of Tsallis entropy. Also the transient solutions of the equations are determined for linaer drifts.

متن کامل

دینامیک توپولوژیک معادلات تفاضلی وابسته به زمان

این رساله، به بحث در مورد دینامیک توپولوژیک در سیستم های دینامیکی وابسته به زمان می پردازیم و رابطه بین خواص سایه زنی، سایه زنی حدی، انبساط یکنواخت ضعیف، انبساط موضعی ضعیف، انتقال توپولوژیکی ضعیف، مخلوط توپولوژیکی ضعیف، و خاصیت تخصیص را برسی می کنیم. همچنین دنباله های باز گشتی که به وسیله نگاشت های تقریبا خطی معرفی شده اند را مطالعه می کنیم.

15 صفحه اول

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه تهران - دانشکده علوم

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023